Vad är det som händer :( ???????????

Förra veckan stod jag ju still, vågen stannade på +-0 och det är ju inget konstigt med det. Även om jag med mitt tålamod blev lite besviken. För även om förnuftet VET att det blir så ibland, kroppen stannar av för att återhämta sig osv så har jag ju som sagt var ett jä....a dåligt tålamod när det gäller viktnedgången.

Dessvärre började jag "smygväga" mej och ser att det inte är bättre denna veckan tvärtom, jag går UPP istället!?!?!?!?!?
Detta resulterar i att jag springer och väger mej stup i kvarten, helt galet, jag vet.
Men varför blir det så här. Kanske är jag i en återhämtningsfas? Men går man verkligen upp då?
Är det för att jag har kommit igång med styrketräningen? Muskler väger mer än fett osv osv. Fine, det kan jag köpa för då vänder det igen och jag vet ju att ju mer muskler desto större förbränning.
Samlar jag på mej vätska? Varför i så fall?
Jag ska inte ha mens, även om jag är i den åldern att jag inte längre kan vara helt hundra ( är nog på väg in i menopausen), men riktigt så här oregelbundet kan det ju inte vara. Snarare så att jag har ägglossning, men det har aldrig påverkat min vikt förr.
Men om det inte är nåt av det här?
Äter jag för mycket? För lite? Fel?
Tankarna finns i huvudet hela tiden. För tänk om det är jag som gör nåt fel? Då kommer jag ju att fortsätta gå upp!!!!!!!!!!!
Och känslan av besvikelse ligger och gnager i mitt huvud.
Men även en annan känsla dyker upp. Jag känner mej lurad!!!!!!!!!!!!!
Vet att det är irrationellt och barnsligt, men så är det.
Lurad, för var det här allt?????
Har jag utsatt mej för ett sånt här stort ingrepp som kommer att påverka mej resten av mitt liv, bara för det här?
Ja, jag vet att jag måste jobba på det själv. Fullt medveten om det. Men det gör jag ju.
Har gjort hela tiden. Promenerar, antingen ute eller på mitt gåband. Och sen gymet. Och jag är aldrig så stillasittande som jag var förr. Visst händer det att det slinker ner nått fikabröd eller godis någon gång, men i vilken mängd? Det går ju inte jämnföra på samma vecka ens, som innan op.
Ska det då redan stanna av med viktnedgången? Efter drygt 3 månader????????

Ni märker, tankarna irrar runt och finns där hela tiden.
Och jag vet att jag beter mej barnsligt och är gnällig, men så här är det.
Helt ärligt. Och jag vet inte vad jag ska göra åt det :(

Ha det gott!
Kram


Kommentarer
Postat av: scrapmoster

Ja mycket kan man säga. Det är så jobbigt när man kommer in i en sån period jag håller med. Och vad ska man göra. Jag tror man ska härda ut bara, och det är så himla lätt att säga jag vet. MEn snälla gör det. Du är så duktig!!



Stora Kramen i

2011-01-18 @ 19:06:12
URL: http://www.scrapmoster.blogspot.com
Postat av: fia

håll ut hjärtat, jag vet att du klarar det,puss på skinkan,,,,,,,,

2011-01-18 @ 20:22:58
Postat av: Helena Eriksson

Hejsan. Jag har också gjort denna operation för snart 10 veckor sedan,och jag står också still sedan ett par veckor,pendlar hg upp och sen ner igen. Jätte tråkigt. Men när jag var på återbesök så sa att det är helt normal att komma i platåer. Det gör alla. jag har också nu börjat träna mera och hoppas det skall få mera fart på vikten. Jag hejar på dig,ha det bra. Många häls Helena

2011-01-18 @ 21:23:24
URL: http://hea71.bloggplatsen.se
Postat av: Malin

KÄMPA PÅ tjejen...du klarar det!!! Jag vet det är kämpigt men du grejjar det. Styrke kramar /M

2011-01-19 @ 13:39:59
URL: http://malladelicious.blogg.se/
Postat av: Filmster

Hej, du har väl inte missat Filmster.se? Det är en helt ny filmblogg med massor av olika bra filmtips. Är det något du saknar får du jättegärna skriva en kommentar.



Gillar du Filmster kan du följa bloggen antingen via Facebook eller Bloglovin'!



Ha en bra dag :)

2011-01-19 @ 14:09:20
URL: http://www.filmster.se
Postat av: M

Hej hopp.. jag har också både stått stilla och gått upp. Det gjorde jag både efter två och tre månader och sen släppte det igen.

För min del såg jag mönstret med mensen och ägglossningen, för jag hade ju inte ändrat på något annat.



Jag Tror för din del att det släpper vid nästa vägtillfälle. Sluta smyväg dig för att slippa stressen, vänta istället till nästa riktiga väg dag. ELLER så hoppar du helt över en vecka och väger dig inte förrän efter två veckor.



Jag tror du är på en platå helt enkelt och att det snart vänder för dig.



Massa strykekramar!!!

2011-01-20 @ 09:09:38
URL: http://1och0.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0