Plugg!

Har som sagt äntligen, 46 år gammal kommit på vad jag vill bli när jag blir stor :D
Bättre sent än aldrig.
Eftersom min arbetsplats blev uppköpt och allt blev som det blev så började man fundera. Vill jag verkligen gå som uska på ett äldreboende de 20 år jag (förhoppningsvis) har kvar att jobba?
Inget fel i det alls, men det kan jag ju nu. Jag vill kanske se något annat också.
Pluggar jättegärna, har alltid tyckt att det är kul. Men man måste ju veta vad man vill plugga.




Så i höstas kom jag på det.
Jag vill bli socionom. Jag vill gärna jobba med missbrukare.
Tog mej till vägledningscentrum i stan och fick hjälp.
Men eftersom jag gick gymnasiet i början på 80-talet så fattades det lite grand. Jag har ju ingen högskolekompetens.
Jag läste tex inte Matte på gymnasiet.
 
Så jag har varit tvungen att läsa in MatteA till att börja med. Hade varit bra med matte B också men man måste ju börja någonstans.
Det har jag gjort nu. Läst in Matte A alltså.
På 10 veckor har jag läst in hela kursen.
Gjorde slutprovet i lördags, och idag hade jag betygsamtalet. (har alltså läst hela kursen på distans via nätet och har inte haft någon fysisk kontakt med någon lärare)

Och jag fixade det. Fick betyget VG i matte A.
Riktigt stolt över mej själv, faktiskt

Ha det gott!
Kram



Kommentarer
Postat av: scrapmoster

GRATTIS!!!!!!!!! Jättebra gjort!! Det hela påminde mig om att jag ju ska kolla upp ett par kurser också som jag vill läsa i höst. Det ska jag göra nu. Tack för den påminnelsen!! GRATTIS igen!!



Kramen i

2011-02-09 @ 19:51:04
URL: http://www.scrapmoster.blogspot.com
Postat av: Helena

Grattis till ditt betyg i matte och ger till en lyckospark till nya livet som kanske blivande socionom. Häftigt. Själv ska jag nog också läsa vidare,behöver läsa till förskollärare tror jag,är idag barnskötare och jag älskar att arbeta med människor.

Va stolt,det är du värd..kram Helena

2011-02-09 @ 22:10:26
URL: http://hea71.bloggplatsen.se
Postat av: Imsavimsa

Grattis till betyget :). Så lycka till med studerandet.

Kram

2011-02-10 @ 07:54:09
URL: http://imsavimsas.blogspot.com
Postat av: Anonym

Fy f-n vad du är duktig. Jag är inte impad för jag VET ju hur duktig du är....

2011-02-10 @ 10:00:22
Postat av: Vivi

Tackar och bugar för alla "Grattisar".

Som sagt en liten bit på väg :D

Kramar

2011-02-10 @ 19:19:14
URL: http://vivisrora.blogg.se/
Postat av: M

Men jäklar, vad duktigt! Sån disciplin skulle inte jag ha, att plugga matte hemifrån. Men det kan ju ha nåt att göra med att jag fick typ två i matte nästan hela gymnasiet. ha

2011-02-17 @ 14:48:37
URL: http://1och0.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0