BlogAward




Som sagt, fick en bloggaward av http://imsavimsas.blogspot.com/, där man ska avslöja åtta sanningar om en själv.
Håll till godo ;-)

1. Börjar med mina fobier, den första är fjärilar. det äckligaste djur jag vet. Vidriga. Och alla säger - men de som är så vackra, osv. Tyvärr, kan inte se det. Ser bara den äckliga kroppen. Usch!!!!!!!!!!

2. En fobi till. Spyor. Har en hemsk spyfobi. Åker till exempel aldrig karusell, inte för att jag är rädd att spy själv utan för att jag är rädd att någon annan ska spy och det ska komma på mej. Visst är det sjukt?
Och tala om hur jobbigt det är när kräksjukan härjar på jobbet eller när ungarna har det här hemma?

3. Norrland! Mitt älskade norrland. Malmberget, Mäntyvaara, Älvsbyn, Nybyn. Har bott i Halland i 40 år, men kommer alltid att vara norrlänning i mitt hjärta. Älskar att åka dit, lugnet, tystnaden, midnattsolen, den rena luften. Men konstigt nog kan jag inte tänka mej att bo där permanent. Men längtar alltid dit. Hoppas vi kommer iväg dit till sommaren igen.

4.Är vansinnigt blyg men ingen tror på mej när jag säger det. Har faktiskt lite social fobi och är ofta helt slut när jag varit bland folk, tex på fester där det är många människor jag inte känner, pga jag kämpar mot min blyghet och för att försöka bete mej normalt. 

5. Älskar katter. Skulle kunna ha hur många som helst men har bara en. Sigge, även kallad sigvard Mckvack ;-)
Hade det inte varit för min knäppa granne hade jag nog haft en till i alla fall. Sigge är smart nog och tillräckligt gammal för att hålla sig därifrån men om skaffade en kattunge och det råkade komma för nära grannen skulle han mycket väl kunna slå ihjäl den. 

6.Älskar att shoppa, men tyvärr tillåter sällan ekonomin det. Som deltidsarbetande uska i kommunen är det ju ingen risk att man får för mycket över att shoppa för. Men väskor, skor, ljus och pärlor följer ofta med mej hem efter en runda på stan.

7. Pärlor ja. Pysselmani! Det är nåt jag har. Tillverkar smycken på löpande band.  

8.Har lite åldersnoja. Bara några år kvar till 50 och det är lite jobbigt. Vidhåller att jag är 30+ och det stämmer ju. Jag är ju faktiskt 30+, hur många plus det är, är ju oväsentligt, eller hur!?!?!?!?!?


Det var det.
Nu är det ju meningen att man ska skicka denna awarden vidare till 8 bloggvänner. Har inte så många kvar som inte redan har fått den så jag skickar till dom jag kan. 
hea
svammelsara
litetunderverk

Ha det gott!
Kram

Kommentarer
Postat av: scrapmoster

Kul att läsa. Det där med spyor håller jag med om - fy. Har aldrig tänkt på det som en fobi men jo, det har jag också.



Kramen i

2011-04-13 @ 23:02:21
URL: http://www.scrapmoster.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0