Lunch

Då har man ätit lunch då.
Det är ganska noga med mattider osv, i alla fall nu i början.
Första veckan efter op åt man bara flytande. Fil, yoghurt, soppor. Man kunde även fortsätta med pulverdieten som man åt innan op, fast bara som mellanmål.
Man åt 7 mål per dag, så man hade fullt upp med att bara äta. Varannan timme ca blev det. Och varje måltid skulle ta ca 20 min att äta.
Sen fick man börja med pure' och mos, i tre veckor. Gud så gott det var att få "tugga". Och sen var det dags för vanlig mat.
Nu ser min "matdag" ut så här;
Stiger upp vid 7, då dricker jag vatten och tar min B12 tablett, eftersom den ska tas på fastande mage.
Vid halv åtta-åtta så äter jag frukost= 1dl fil eller yoghurt, och mer tabletter dvs kalcium och vitaminer.
Ca kl 10.00 blir det en kopp kaffe och en macka.
Lunch vid 12.00-13.00
Jag kan inte dricka i samband med att jag äter utan måste dricka 20 min före eller efter maten. Så 20 min efter lunchen dricker jag och tar min järntablett.
Mellanmål 15.00-16.00, oftast kaffe och macka.
Middag vid 18.00-19.00
och till slut kvällsmål vid 21.00, kan vara rester från lunch el middag eller en macka, och min sista kalciumtablett.

Det är lite bökigt emellanåt att veta hur mycket, och vad jag kan äta. Idag gjorde jag pannkakor till lunch. Hur mycket pannkakor blir ca 1dl? Så rörde jag ihop blåbär ock keso till det. Men vi vek ihop en pannkaka och la i ett dl mått. Kom fram till att ca 1 ½ pannkaka blir lagom ;-)
Det är massor med saker som jag inte vet än om jag kan äta, man får prova sig fram.
Än så länge vet jag bara att jag INTE kan dricka juice. För mycket fruktsocker och jag "dumpar". Ska berätta om det en annan gång.

Nu ska jag dra ut G på en långpromenad, sen drar vi hem till mamma och fikar.
Ha det gott
Kram

Kommentarer
Postat av: Annelie



TACK,, jag satt och googlade om pannkanor vid en GBP-operation och fann din blogg.



Jag får börja äta "valöig" mat nu till midsommar, å jag är sååå sugen på pannkaka.. :o))



Va tråkigt att du inte kan dricka juice, det kan jag redan nu, apelsinjuice å det är sååå gött.



Ha det bäst.. // Annelie

2011-06-16 @ 13:27:54
URL: http://minegen65.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0